Whole Foods Market Mission Og Visjon Uttalelser Analyse

Innholdsfortegnelse

Introduksjon

Whole Foods Market er en naturlig og organicfood butikkjede som startet i 1980 da fire lokale forretningsfolk fromAustin, Texas tok den naturlige næringsmiddelindustrien til supermarkedformatet.

de åpnet den første butikken med en stab på 19 personer, som raskt ble en suksess. På den tiden var det bare noen få naturlige matbutikker i USA. Nå har den mer enn 500 butikker I Nord-Amerika og STORBRITANNIA. I 2017 utgjorde nettosalget 16 milliarder DOLLAR.

HVORDAN GJØR WFM penger?Forretningsmodellen Til Wholefoods Market er driften av butikker hvor folk kan kjøpenaturlig, økologisk mat og private-label elementer samt vegan og gluten-frieprodukter.

i 2017 ble selskapet kjøpt av Internettgiganten Amazon for mer ENN USD 13 milliarder. Manyanalysts har lurt på Om Amazon / Whole Foods Market isa monopol nå som serverer noen av de mest essensielle behovene for amerikanerne når det gjelder handel. Utvilsomt gir dette selskapet mye maktog kontroll.

organisasjonen er forpliktet til å bringe den fineste naturlige og økologiske maten tilgjengelig, opprettholde industriens strengeste kvalitetsstandarder og støtte bærekraftig landbruk mens du legger til. De søker også å legge til moro og spenning til innkjøp av mat. Whole Foods Markedet konkurrenter Er Trader Joe andSprouts Bønder Markedet.

Formålsparagraf

Whole Foods Market formålsparagraf er: vårt formål er å ernære mennesker og theplanet. Vi er et målrettet selskap som har som mål å sette standarder for excellence for matforhandlere. Kvalitet er en sinnstilstand På Whole FoodsMarket.

WFMS formålsparagraf forklart gjennom komponentene

Nourish people and theplanet: det tar sikte på å gi sunn mat til å opprettholde og støtte folks organer, men også tenke på landet, samfunnet og alle som er involvert i prosessen med å produsere mat. Det oppfordrer mennesker til å leve godt.

Formål-drivencompany: Thisconcept går utover å ha et klart oppdrag fokusert på å generere økonomisk verdi for selskapet. Det snakker om et høyere formål som gjenspeiler et ambisiøst mål som involverer folk med organisasjonen for å gjøre en forskjell og gi dem en følelse av mening.

Sett standarder forexcellence for matforhandlere: De har definert standarder forexcellence for å oppnå toppkvalitetsprodukter fra sine leverandører. Dette inkluderer organicfood på de beste forholdene for friskhet, tekstur, smak og variasjon. Theretailers må arbeide med mat fri for giftige og kjemikalier som vanligvis brukes onconventional produkter, men dette betyr ikke at de er primitive. Defoster beskjæringen for å variere næringsstoffene som jorda mottar, dekker for å beskytte den, frigjøring av gunstige insekter for å kontrollere skadedyr og legge til kompost og planteavfall.

Kvalitet er en tilstand av sinn PÅ WFM: Ta Vare på all matproduksjonsprosessen og krevende høye standarder fra retailers, Hele Matmarkedet kan garantere kvaliteten på produktene det tilbyr.

Kjerneverdier

Whole Foods Markedets kjerneverdier er:

• Selger høyeste kvalitet naturligog økologisk mat.
  • Tilfredsstille og glede theircustomers.
  • Fremme teammedlem vekst andhappiness.
  • Praktisere vinn-vinn-partnerskap med leverandører.
  • Skapelønn og velstand.
  • Ta vare på samfunnet og miljøet.

ALLE wfms butikker tilbyr velferds vurdert kjøtt og ingredienser som kundene kan stole på. Dette oppnås ved hjelp averfarne medarbeidere og ved å samarbeide med bønder og leverandører. De sørger for at alle produktene oppfyller de høyeste standardene ved å undersøke ingrediensene og revisjons sourcing praksis.

organisasjonen er forpliktet til å lette shoppingmomentet for klienter, som vet at hvis maten ikke oppfyller et sett avstandarder, vil de ikke kunne finne den der. De setter kundene foran hva de gjør, prøver å tilfredsstille sine forventninger om theshopping erfaring, og gir god kundeservice.

de tar vare på butikkmiljøene som prøver å gjøre dem morsomme og attraktive steder hvor folk kan pleie og samtidig utdanne seg. TIL SLUTT vurderer WFM viktigheten av å motivere teammedlemmene og fortsette inkluderende praksis.

Ressurser

Whole Foods Market; Selskap Info; tilgjengelig på: https://www.wholefoodsmarket.com/company-info

Netto salg Av Whole Foods Market worldwide from2010 til 2017; postet På Statista den 02/27/2020; tilgjengelig på: https://bit.ly/3lLt8Kz

Meyer, Robinson; Når Blir Amazon aMonopoly? ; postet på 06/16/2017 På Atlanterhavet; tilgjengelig på: https://bit.ly/32PDmkm