Top 10 Marketing KPI ‘ Er Hver Marketingmedarbejder Skal Måle !

top10-kpis-1

Hvad er Key Performance Indicators (KPI ‘ er)?

KPI ‘ er (Key Performance Indicators) er kvantificerbare mål, der bruges til at evaluere, hvor effektivt en marketingkampagne lykkes. De er værdifulde ressourcer til at træffe beslutninger og bevise afkast på dit marketingforbrug. Derfor, efter planlægning og implementering af en markedsføringsstrategi, er det sidste trin at måle dens resultater.

desuden er måling af marketing KPI ‘ er grundlæggende for at justere dine marketinghandlinger. Faktisk måling af de rigtige marketing KPI ‘ er giver dig ikke kun mulighed for at evaluere effektiviteten af din marketingindsats, men at håndhæve din strategi på lang sigt.

Hvordan vælger du marketing KPI ‘ er, der betyder noget for din virksomhed?

det er vigtigt at vælge effektive marketing KPI ‘ er i overensstemmelse med din virksomhed. Faktisk vil sporing af de forkerte KPI ‘ er ikke føre til handlingsresultater og vil medføre et enormt spild af tid.

for at vælge effektive marketing KPI ‘ er er det først nødvendigt at besvare nogle spørgsmål. Hvad er kerneforretningen i min virksomhed? Hvilke resultater skal jeg opnå for at min virksomhed kan vokse? Vil jeg sælge flere varer for at generere kundeemner eller generere abonnementer? Alle disse oplysninger vil hjælpe dig med at vælge marketing KPI ‘ er, der matcher din virksomheds mål og miljø.

i denne artikel har vi besluttet at fokusere på KPI ‘ er, der betyder noget for din online marketingstrategi.

de 10 vigtigste Online marketing KPI ‘er, du skal spore

Marketing KPI' er

#1 – ROMI (Return on Marketing Investment)

formålet med måling af ROMI er at vurdere, om marketingudgifter bidrager til overskud. Hvis du har et positivt markedsføringsafkast på investeringen, betyder det, at dine kampagner bringer flere penge ind, end du bruger på dem.

at kende ROMI af dine kampagner hjælper dig også til bedre at forstå, hvor du skal allokere dit marketingbudgetfor at få de bedste resultater. For eksempel, hvis en af dine kampagner genererer et 15% afkast på marketinginvesteringer, mens den anden genererer 70%, siger det sig selv, at du i fremtiden bliver nødt til at investere dit mest rentable budget!

hvordan måles ROMI?

kortsigtet ROMI

den kortsigtede ROMI beregnes ved at sammenligne indtægtsoverskud mod marketinginvesteringer. Denne beregning tager dog kun højde for den direkte indvirkning af marketinginvesteringer på en virksomheds indtægter.

Langsigtet ROMI

Langsigtet ROMI kan bruges til at bestemme andre mindre håndgribelige aspekter af markedsføringseffektivitet. Faktisk, hvis en marketingkampagne ikke genererer meget salg, men øger omtaler i sociale medier, betragtes det stadig som en fiasko? Det er derfor relevant at overveje foranstaltninger såsom brandbevidsthed i deres ROMI-indikatorer for at kvantificere mindre håndgribelige fordele og målrette fremtidige kampagner mere effektivt.

 Marketing KPI ' er

#2 – Lead-konverteringsfrekvens

lead-konverteringsfrekvensen repræsenterer procentdelen af enkeltpersoner eller virksomheder, der potentielt var interesseret i at købe dit produkt eller din tjeneste, og som ender med at konvertere til muligheder. At kende din konverteringsfrekvens er afgørende for at forstå, hvordan din salgstragt klarer sig, og hvilken marketingkampagne der har de bedste konsekvenser for din virksomheds ROI.

Sådan beregnes Lead conversion rate?

for at beregne –lead-konverteringsfrekvensen skal du dividere antallet af kundeemner, der er konverteret til muligheder i en tidsperiode, med antallet af kundeemner, der er oprettet i samme periode, og multiplicere resultatet med 100.

Lead conversion rate = (antallet af leads konverteret i en bestemt tidsperiode / antallet af leads oprettet i samme periode) 100

– for eksempel, hvis 100 kundeemner blev oprettet i januar, og 25 kundeemner konverteret til muligheder i denne tidsperiode, ville din lead-konverteringsfrekvens være (25 / 100) 100 = 25%

#3 – konverteringsfrekvens efter marketingkanal

for at maksimere din lead-konverteringsfrekvens er det vigtigt at identificere, hvilke marketingkanaler der giver dig de mest kvalificerede kundeemner. Salgsprospektering? E-mail? Begivenheder? Indgående? Det er nødvendigt at beregne den gennemsnitlige konverteringsfrekvens for hver af disse kanaler for at prioritere de mest effektive og forbedre dem, der giver færre muligheder.

photo-1533750446969-255bbf191920

#4 – Cost Per Lead

Cost per lead er de omkostninger, du betaler for at erhverve et kundeemne via internetannoncering. Prospect giver dig mulighed for at træffe mere strategiske marketingbeslutninger: disse målinger hjælper dig med at evaluere effektiviteten af dine handlinger og holde kontrol over dit annonceringsbudget.

hvordan beregnes omkostninger pr. bly?

for at beregne dine omkostninger pr.kundeemne skal du dividere dine omkostninger for hver leadgenereringskampagne på enhver betalt kanal med det samlede antal kundeemner, der genereres af den pågældende kampagne.

opdeling af dine omkostninger pr.kundeemne efter marketingkanal er et plus: det giver dig mulighed for at evaluere, hvilken kampagne der havde den bedste ydelse, og hvilke kanaler du skal prioritere.

Cost per lead = cost for hver lead generation / det samlede antal leads genereret på denne kampagne

#5 – Customer Lifetime Value (CLV)

Customer Lifetime Value er en forudsigelse af overskuddet genereret af en virksomhed i hele sit forhold til hver enkelt kunde. Forøgelse af kundens levetidsværdi giver dig mulighed for at opretholde et link til dine kunder, reducere frigørelsesgraden og forbedre deres tilfredshed. Det vil også hjælpe dig med at estimere en rimelig pris pr.

hvordan beregnes kundens levetidsværdi?

der er flere forskellige måder at beregne CLV på. Faktisk vil hver virksomhed sandsynligvis vedtage forskellige variabler til beregning i overensstemmelse med deres mål eller målsegmentering. Den mest enkle måde at beregne CLV på er imidlertid at trække de oprindelige omkostninger ved at erhverve dem fra indtægterne fra en kunde.

kundens levetidsværdi = de oprindelige omkostninger for at erhverve en kunde – indtægterne fra en kunde

#6 Organisk trafik og søtrafik.

Top-10-kpis-2

Organisk trafik refererer til trafikken på din hjemmeside genereret af gratis søgemaskiner som Google eller Bing eller Yahoo. Det er en værdifuld ressource, der normalt repræsenterer mere end halvdelen af din hjemmesides samlede trafik.

SEA henviser til den trafik, der genereres af betalt markedsføring, takket være pay-Per-click-annoncer. På den ene side er SEA et godt værktøj, fordi det tillader fuld kontrol over din online kampagne og giver dig øjeblikkelig trafik. På den anden side er ulempen ved havet de monetære omkostninger.

hvordan beregnes organisk trafik og hav?

Organisk trafik og søtrafik kan måles ved hjælp af CMS-integrerede analyseværktøjer, Google Analytics eller med et dataviser-rapporteringsværktøj for bedre at krydshenvise med andre data, der betyder noget.

#7 hjemmeside trafik til Marketing Leads

hjemmeside trafik er en væsentlig måling, men i sig selv, det kunne være vildledende! For eksempel, hvis du får meget trafik, men ikke konverterer besøgende til kundeemner, er der noget galt i din strategi.

nøglen er at kontrastere din hjemmeside trafik til andre foranstaltninger. Ved at kontrastere hjemmeside trafik til marketing kundeemner, kan du vurdere effektiviteten af din markedsføring handlinger og deres indvirkning på din virksomheds ROI.

hvordan til at beregne hjemmeside trafik til Marketing Leads?

din hjemmeside trafik til markedsføring bly er procentdelen af besøgende, der forvandlet til kundeemner. For at måle denne KPI skal du dividere antallet af unikke besøg med antallet af kundeemner, der genereres i samme tidsperiode. For eksempel, hvis du har 1.000 hjemmeside besøgende i januar og 100 nye kundeemner i denne tidsramme, det betyder din hjemmeside trafik til at føre forholdet er 10% konverteringsfrekvens.

hjemmeside trafik til Marketing Leads = antallet af unikke besøg på en bestemt tidsperiode / antallet af leads genereret over samme tidsperiode.

#8 ROI på sociale medier

sporing af ROI på sociale medier er grundlæggende for at evaluere din online marketingstrategi. Alle dine sociale medieindsatser skal være sporbare, så du aldrig scrambling på at bevise værdien af en kampagne. Som med hævdet med hensyn til trafikdata på hjemmesiden, skal de sociale medier rækkevidde sættes i perspektiv med dens konsekvenser for konverteringsfrekvenser og ROI, for at opnå en optimal markedsføringsstrategi, der går ud over et berygtet mål.

hvordan beregnes sociale medier rækkevidde til konverteringsfrekvenser?

for at beregne ROI på sociale medier skal du opdele indtægterne for hver kanal med de udgifter, der gik ind i dem. Brug af dataviser rapporteringsværktøj er et plus til bedre krydshenvisning med andre data for at tage den gode beslutning om at forbedre din strategi.

sociale medier nå til konverteringsfrekvenser = indtægterne fra hver kanal / udgifterne til hver kanal

#9 Email marketing open rate og click through rate

Marketing KPI 'er

de andre marketing KPI’ er, der betyder noget for at måle dine marketingkampagner, er postkampagnens præstationer. Flere foranstaltninger er nødvendige for at få overblik over din mailingstrategi :

  • e-mail åben sats

E-mail åben sats er procentdelen af personer, der åbnede en e-mail-kampagne. Denne foranstaltning giver dig mulighed for at evaluere relevansen af dine e-mail-emner og fremhæve kvaliteten og engagementet i din adresseliste.

for at beregne den åbne procentsats for e-mail skal du dividere antallet af åbnede e-mails med antallet af leverede e-mails og multiplicere med 100.

hvis du for eksempel leverer en e-mail til 100 kontakter, og den er åben af 50 af dem, vil din e-mail-åbningsrate være 50%

email open rate = (antallet af åbnede e-mails / antallet af leverede e-mails) 100

  • klikfrekvens

klikfrekvens er procentdelen af personer, der klikkede på et link i en e-mail. Denne foranstaltning giver mulighed for at evaluere din opfordring til handling effektivitet. For at beregne din mailingkampagnes klikfrekvens skal du dividere antallet af klik på et link med antallet af leverede e-mails og multiplicere med 100.

hvis du for eksempel sender en besked til 100 kontakter, og 20 af dem klikker på et link i e-mailen, er din klikfrekvens 20%.

Click through rate = (antallet af klik på et link / antallet af e-mails leveret) 100

#10 Klik for at åbne sats (CTOR)

Klik for at åbne sats (CTOR) er en komplementær foranstaltning til at klikke igennem Sats. CTOR svarer også til forholdet mellem e-mails, hvor brugeren klikkede på et link, men i modsætning til antallet af unikke åbner. Denne foranstaltning giver dig mulighed for at evaluere effektiviteten af din e-mail-indhold!

denne metrik beregnes med antallet af unikke klik divideret med antallet af unikke åbner ganget med 100. En god CTOR vil variere mellem 20-30%.

Klik for at åbne sats (CTOR) = antallet af unikke klik / antallet af unikke åbner 100

Sådan lykkes
Byg et Dashboard

få e-Bogen

hvordan spor af alle disse marketing KPI ‘ er uden at føle sig overvældet?

vanskeligheden for en marketingmedarbejder er at vælge alle disse marketing KPI ‘ er gennem forskellige værktøjer for at kunne krydshenvise og analysere dem. Denne øvelse er ekstremt tidskrævende og kræver et meget godt kendskab til foranstaltninger, der betyder noget…

det er her, datavisrapporteringsværktøjer er meget nyttige! Disse løsninger tilbyder rapportering og krydsreferenceanalyse i et unikt og intuitivt dashboard.

her på Toucan Toco, vores mission er at fortælle Business Performance Stories gennem interaktive Data og data Storytelling! Vores små apps er mobile, nemme at bruge, lavet til handling og nemme at konfigurere i ethvert informationssystem.

hvis du har brug for hjælp til at spore dine marketing KPI ‘ er, er vi her for dig. Send os et kvidre eller en e-mail, Vi er ville være glade for at besvare dine spørgsmål!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.