Online Class: American Literature Review

att läsa och lära sig om amerikansk litteratur är synonymt med att förstå historien och kulturen i en nation som har genomgått dramatiska sociala, ekonomiska och kulturella förändringar i sin relativt korta historia. Denna kurs är en genomgång av litteraturen i Amerika och de människor som gjorde det, från tidigaste dagar till nutid. Lär dig om de stora litterära rörelserna; realism, romantik och transcendentalism och författarna som har bidragit väsentligt till utvecklingen av amerikansk litteratur i dess olika aspekter.

om du letar efter testprep eller recension för skolan eller högskolan eller bara intresserad av att förstå förändringarna i amerikansk litteratur för din allmänna utbildningsförbättring, kommer kursen att uppfylla dina behov.

Kursmotivation

Amerikansk Litteraturöversikt:

denna fascinerande kurs fokuserar på att granska litteraturen i Amerika och de människor som skapade den, påverkade den och gjorde den till vad den är idag. Vi kommer att undersöka de tidigaste dagarna av amerikansk litteratur fram till idag. Studenterna kommer att lära sig om de stora litterära rörelserna-allt från realism till romantik till transcendentalism och författarna som har bidragit väsentligt till utvecklingen av amerikansk litteratur i dess många olika aspekter. Eleverna kommer att förstå hur amerikansk litteratur har utvecklats till sin nuvarande form och kommer att förstå de grundläggande fundament som dagens amerikanska litteraturen bygger på.

amerikansk litteratur 101 ger en lätt att följa tidslinje och innehåller en kort sammanfattning av stora författare och deras verk. För att förstå historien och kulturen i en nation som har genomgått dramatiska sociala, ekonomiska och kulturella förändringar är det viktigt att förstå ursprunget till litteraturen som skapade sådana enorma förändringar. Dessutom befinner sig studenter i amerikansk litteratur ofta att se världen runt dem med ökad förståelse för kulturella förändringar där ute.

oavsett om du letar efter testförberedelser, granskar för gymnasiet eller högskolan, eller om du bara är intresserad av att förstå vad amerikansk litteratur är och hur den utvecklats till var den är idag, kommer den här kursen att vara idealisk. Du kommer att kunna komma åt onlineforum och delta i diskussioner med dina andra onlinestudenter och du har onlineåtkomst till din instruktör, som kommer att kunna svara på alla frågor du kan ha.

studenter i amerikansk litteratur 101 kommer att exponeras för Amerikansk litteraturhistoria och se hur den gäller dagens litteratur. Studenten kommer att uppleva tillväxten av amerikansk litteratur från kolonialtiden genom inbördeskriget och slutligen sluta undersöka den amerikanska litteraturen i dag. Eleverna kommer att undersöka sina favorittyper av amerikansk litteratur och lära sig att spåra ämnets utveckling.

studenterna kommer också att ges möjlighet att undersöka sådana områden som:

· introduktion: eleverna kommer att läsa och lära sig om amerikansk litteratur är avgörande för att förstå den amerikanska nationens historia och kultur – och kommer att se att Amerikansk litteratur, till skillnad från något annat land i världen, var mångkulturell i sitt ursprung.

· kolonialtiden till 1750: Eleverna kommer att undersöka hur myter och muntliga legender av indianerna, av vilka många inte har skriftspråk, påverkat amerikansk litteratur. Dessutom kommer eleverna att se hur det finns ett starkt skandinaviskt inflytande i tidig amerikansk litteratur. Därifrån kommer studenten att se hur puritanismen hade en så stor inverkan på de tidigaste formerna av amerikansk litteratur.

· blomningen av amerikansk romantik från 1820-1865: eleverna kommer att lära sig de 4 huvudsakliga romantiska teman i amerikansk litteratur och kommer att förstå vad ursprunget till amerikansk romantik är. Dessutom kommer verk av sådana stora författare som Washington Irving, James Fenimore Cooper, Herman Melville och Edgar Allen Poe att undersökas.

· skrifterna från 1920 till nutid: studenter kommer att undersöka författarnas verk under denna period och se hur de påverkade dagens kultur.

amerikansk litteratur 101 är en kurs som är perfekt för studenter, akademiker och för alla som är nyfiken på hur skrivandet idag har utvecklats från tidiga tider. Packad med användbar information, djupgående insikter och presenterad på ett intressant och pedagogiskt sätt är det en måste-kurs för alla som försöker berika sina konstnärliga ambitioner.