pojken som smyger i mitt sovrumsfönster av Kirsty Moseley: Bokrecension

X

Fick Det!

annonser

15825486Storyline Betyg: 5/5 stjärnor

kort sammanfattning från Goodreads :

Amber Walker och hennes äldre bror, Jake, har en kränkande far. En natt hennes brors bästa vän, Liam, ser henne gråta och klättrar genom hennes sovrumsfönster för att trösta henne. Den ena åtgärden gnistor ett kärlek / hatförhållande som sträcker sig över de kommande åtta åren. Liam är nu en självsäker, flörtig spelare som aldrig har haft en flickvän tidigare. Amber är fortfarande känslomässigt ärrad från missbruk hon lidit i händerna på sin far. Tillsammans gör de ett osannolikt par. Deras förhållande har alltid varit stenigt, men vad händer när Amber börjar se sin brors bästa vän lite annorlunda? Och hur kommer hennes bror, som alltid har varit lite överbeskyddande, att reagera när han får reda på att paret växer närmare?

min synvinkel:

” Wow…!”var min allra första tanke när jag var klar med den här boken.Jag förväntade mig verkligen inte en 5-stjärnig kvalitetshistoria eftersom jag har läst många negativa recensioner om den här boken, främst om hur löjligt historien låter (med 4000 dollar ”pot” – saken-en satsning på vilken tjej som lyckas lägga Liam först) och hur Liam är för perfekt…etc. Jag kan inte säga att jag inte håller med dessa recensioner men jag älskar hur lovey dovey historien är…..(*suck*). Jag är en sucker när det gäller de söta och romantiska berättelserna, oavsett hur löjligt historien låter. Så ja…jag antar att boken förtjänar ett 5-stjärnigt betyg.

denna berättelse handlar om Amber, som fysiskt och sexuellt missbrukades av sin far sedan hon var fem. Amber var dock inte det enda offret, Jake, hennes bror missbrukades också ständigt (endast fysiskt). Tills en dag, Jake och Liam (Jakes bästa vän och deras granne) fångade Jakes och Ambers pappa försöker våldta Amber. Naturligtvis är bärnsten från och med då ärrad och har alltid mardrömmar. Det är när Liam, vars rums fönster vetter direkt mot Ambers rum, smyger in i hennes rum och kramar henne och tröstar henne. Så småningom blev ”sova-tillsammans-på-natten” en rutin. Okej, tekniskt började Liam smyga in i Ambers rum långt innan hennes pappa började missbruka henne sexuellt. Liam smög in i Ambers rum när han såg henne gråta från sitt rum, hon var åtta då. Amber är sexton när hennes pappa försökte våldta henne.

majoriteten av historien är faktiskt från Ambers POV, som sedan skiftar till Liams POV för några kapitel. Jag tycker att det är en fin touch till historien eftersom jag får veta vad Liam faktiskt tänker. Detta gör Liam låter mycket mer uh….overklig. Vad jag menar är – jag vet att killar som Liam definitivt inte existerar. Han är för perfekt men hej … det är inget fel att föreställa sig att killar som Liam existerar (*skrattar*). Så jag älskar definitivt den här Liam-karaktären. Samt…..Jag älskar Jake också. Hans protectiveness av Amber fick mig att önska att jag har en äldre bror som han.

jag hoppas att alla inte har något emot hur perfekt historien är, eftersom böcker är den enda ”platsen” där fantasin inte bör begränsas.

favorit citat:

ingen från den här boken.