Lausunto / muutos 4 on mahdollisuus puhdistaa Alabaman perustuslaki

vuodelta 1901, mutta nykyistä Alabaman perustuslakia on muutettu noin 950 kertaa, mikä tekee siitä ylivoimaisesti maailman pisimmän perustuslain. Muutokset ovat runnelleet perustuslakia irtisanomisilla ja säilyttäneet samalla kielenkäytön ja säännökset — esimerkiksi äänestysverot — jotka kuvastavat sen alun perin kirjoittaneiden rasistisia tarkoitusperiä.

täydennyskorjaus tuo järjestyksen muutoksiin ja poistaa vanhentuneen kielen. Vaikka suuri osa tästä kielestä ei ole enää voimassa, kieli on yhä dokumentissa, ja muut osavaltiot ovat panneet sen merkille ja käyttäneet sitä kilpaillessaan Alabaman kanssa talouskasvumahdollisuuksista.

Alabaman perustuslain uudistamisen ja puhdistamisen tarve on tunnustettu jo pitkään.

vuonna 2019 lainsäätäjä hyväksyi yksimielisesti lainmuutoksen 4, jolla säädettiin sen täydentämisestä. Marraskuuta koskeva tarkistus 4. 3 yleisvaaliäänestyksen avulla puolueeton Lainsäädäntöneuvosto voi laatia perustuslain uudelleen laaditun ja puhdistetun version lainsäätäjälle toimitettavaksi.

vaikka tarkistuksessa 4 kielletään kaikki perustuslain olennaiset muutokset, LRS poistaa päällekkäisyydet, poistaa lakipykälät ja rasistisen kielenkäytön, jolloin perustuslakimme on paljon helpommin kaikkien Alabaman kansalaisten ymmärrettävissä.

lainsäätäjän hyväksynnän jälkeen uudelleen laadittu perustuslaki esitellään Alabaman äänestäjille marraskuussa 2022 ratifioitavaksi.

tarkistuksella 4 sallitaan puolueeton, laajasti tuettu, kiistämätön uudelleenkokonaisuus ja kaivattu, myöhässä oleva perustuslakimme puhdistaminen.

Mainos. Vieritä jatkaaksesi lukemista.

Marraskuuta. 3, 2020, äänestäkää tarkistuksen 4 puolesta, jotta työ voidaan aloittaa.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.