mitkä ovat Keskeiset suoritusindikaattorit?
KPI: t (keskeiset tulosindikaattorit) ovat mitattavissa olevia toimenpiteitä, joilla arvioidaan markkinointikampanjan onnistumista. Ne ovat arvokkaita resursseja tehdä päätöksiä ja todistaa tuotto oman markkinoinnin menoja. Siksi markkinointistrategian suunnittelun ja toteutuksen jälkeen viimeinen vaihe on sen tulosten mittaaminen.
lisäksi markkinoinnin keskeisten suorituskykyindikaattoreiden mittaaminen on olennaista markkinointitoimenpiteiden sopeuttamiseksi. Oikean markkinoinnin KPI: n mittaaminen antaa sinulle mahdollisuuden paitsi arvioida markkinointiponnistelujesi tehokkuutta myös valvoa strategiaasi pitkällä aikavälillä.
Miten valita yrityksesi kannalta tärkeät markkinoinnin KPI: t?
on tärkeää valita tehokkaat markkinoinnin KPI: t liiketoimintasi mukaisesti. Todellakin, seuranta väärä KPI ei aja toimivaa tulosta ja aiheuttaa valtavaa ajanhukkaa.
tehokkaan markkinoinnin KPI: n valitsemiseksi on ensin vastattava joihinkin kysymyksiin. Mikä on yritykseni ydinliiketoiminta? Mitä tuloksia minun on saavutettava, jotta yritykseni voi kasvaa? Haluanko myydä enemmän kauppatavaraa luoda johtaa tai luoda tilauksia? Kaikki nämä tiedot auttavat sinua valitsemaan markkinoinnin KPI: t, jotka vastaavat yrityksesi tavoitteita ja ympäristöä.
tässä artikkelissa olemme päättäneet keskittyä keskeisiin Suorituskykyindikaattoreihin, joilla on merkitystä verkkomarkkinointistrategiasi kannalta.
10 tärkeintä verkkomarkkinoinnin KPI: tä sinun tulisi seurata
#1 – ROMI (Markkinointisijoitusten tuotto)
ROMin mittaamisen tarkoituksena on arvioida, tuottavatko markkinointikulut voittoa. Jos sijoitukselle on positiivinen markkinointituotto, se tarkoittaa sitä, että kampanjat tuovat enemmän rahaa kuin käytät niihin.
kampanjoidesi ROMin tunteminen auttaa sinua myös ymmärtämään paremmin, mihin markkinointibudjettisi tulee kohdentaa, jotta saat parhaat tulokset. Jos esimerkiksi yksi kampanjoistasi tuottaa markkinointisijoitukselle 15 prosentin tuoton, kun taas toinen tuottaa 70 prosenttia, on sanomattakin selvää, että tulevaisuudessa sinun on investoitava kannattavin budjettisi!
miten ROMI mitataan?
lyhyen aikavälin ROMI
lyhyen aikavälin ROMI lasketaan vertaamalla tulovoittoja markkinointisijoituksiin. Laskelmassa otetaan kuitenkin huomioon vain markkinointi-investointien suora vaikutus yrityksen liikevaihtoon.
pitkän aikavälin ROMI
pitkän aikavälin ROMI voidaan käyttää määrittämään muita vähemmän konkreettisia näkökohtia markkinoinnin tehokkuudesta. Todellakin, jos markkinointikampanja ei tuota paljon myyntiä, mutta lisää mainintoja sosiaalisessa mediassa, pidetäänkö sitä edelleen epäonnistumisena? Sen vuoksi on aiheellista harkita bränditietoisuuden kaltaisia toimenpiteitä niiden ROMI-indikaattoreissa, jotta voidaan mitata vähemmän konkreettisia hyötyjä ja kohdentaa tulevat kampanjat tehokkaammin.
#2 – Lyijy muuntokurssi
lyijy muuntokurssi kuvaa niiden henkilöiden tai yritysten prosenttiosuutta, jotka olivat mahdollisesti kiinnostuneita ostamaan tuotteesi tai palvelusi ja jotka päätyvät muuntautumaan mahdollisuuksiksi. Tietäen muuntokurssin on tärkeää ymmärtää, miten myynti suppilo toimii ja mitä markkinointikampanja on parhaat vaikutukset yrityksesi ROI.
miten lyijyn muuntokurssi lasketaan?
– lead-muuntokurssin laskemiseksi sinun on jaettava tilaisuuksia varten muunnettujen johtojen määrä ajanjaksolla luotujen johtojen lukumäärään ja kerrottava tulos 100: lla.
Lead conversion rate = (tietyn ajanjakson aikana muunnettujen johtojen lukumäärä /samana ajanjaksona luotujen johtojen lukumäärä) x 100
-esimerkiksi, jos 100 johtaa luotiin tammikuussa, ja 25 johtaa muunnetaan mahdollisuuksia tässä ajassa, niin lyijy muuntokurssi olisi (25 / 100) x 100 = 25%
#3 – muuntokurssi markkinointikanavittain
jotta voit maksimoida lyijymuuntokertoimesi, on tärkeää tunnistaa, mitkä markkinointikanavat tuovat sinulle pätevimmät liidit. Myynninetsintää? Lähetän sähköpostia? Tapahtumia? Tulossa? On tarpeen laskea kunkin kanavan keskimääräinen muuntokurssi, jotta voidaan asettaa etusijalle tehokkaimmat kanavat ja parantaa niitä, jotka tuovat vähemmän mahdollisuuksia.
#4 – kustannukset per Lyijy
kustannukset per lyijy on kustannukset maksat hankkia mahdollisuus kautta Internet mainonta. Tuntien kustannuksesi Prospektia kohti voit tehdä strategisempia markkinointipäätöksiä: nämä mittarit auttavat sinua arvioimaan toimintasi tehokkuutta ja hallitsemaan mainosbudjettiasi.
Miten lasketaan kustannukset lyijyä kohti?
Lasketaksesi johtolankaa kohden sinun on jaettava kustannukset kunkin lead generation-kampanjan osalta millä tahansa maksullisella kanavalla kampanjan tuottamien liidien kokonaismäärällä.
kustannusten jakaminen johtolankaa kohti markkinointikanavalla on plussaa: sen avulla voit arvioida, mikä kampanja onnistui parhaiten ja mitkä kanavat sinun tulisi priorisoida.
kustannukset lyijyä kohti = kunkin lyijytuotannon kustannukset / kyseisellä kampanjalla tuotettujen lyijyjen kokonaismäärä
#5 – Customer Lifetime Value (CLV)
Customer Lifetime Value on ennuste yrityksen tuottamista voitoista koko sen suhteen kunkin asiakkaan kanssa. Lisäämällä asiakkaan eliniän arvoa voit säilyttää yhteyden asiakkaisiisi, vähentää vetäytymisnopeutta ja parantaa heidän tyytyväisyyttään. Se auttaa myös arvioimaan kohtuullisia kustannuksia per hankinta.
Miten lasketaan asiakkaan eliniän arvo?
CLV: n laskemiseen on useita eri tapoja. Jokainen yritys ottaakin laskelmissaan todennäköisesti käyttöön erilaisia muuttujia, jotka ovat johdonmukaisia niiden tavoitteiden tai tavoitesegmentoinnin kanssa. Kuitenkin, kaikkein suoraviivaisin tapa laskea CLV on vähentää alkuperäisen kustannukset hankkimalla ne tuloista ansaittu asiakas.
asiakkaan Elinkaariarvo = asiakkaan hankinnan alkumeno-asiakkaalta saadut tulot
#6 orgaaninen liikenne ja meriliikenne.
orgaanisella liikenteellä tarkoitetaan ilmaisten hakukoneiden, kuten Googlen tai Bingin tai Yahoon, tuottamaa liikennettä verkkosivustollasi. Se on arvokas resurssi, joka yleensä edustaa yli puolet sivuston koko liikenteen.
SEA viittaa maksullisen markkinoinnin synnyttämään liikenteeseen, joka on maksullisten mainosten ansiota. Toisaalta, meri on loistava työkalu, koska se mahdollistaa täydellisen hallinnan online-kampanjan ja antaa sinulle instant liikennettä. Toisaalta meren haittana ovat rahalliset kustannukset.
Miten lasketaan orgaaninen liikenne ja meri?
orgaanista liikennettä ja meriliikennettä voidaan mitata CMS: n integroiduilla analytiikkatyökaluilla, Google Analyticsilla tai dataviz-raportointityökalulla, jotta voidaan verrata paremmin muihin merkittäviin tietoihin.
#7 verkkosivujen Liikenne markkinointiin johtaa
verkkosivujen liikenne on olennainen mittari, mutta sinänsä se voi olla harhaanjohtavaa! Esimerkiksi, jos saat paljon liikennettä, mutta eivät muuntaa kävijöitä johtolankoja, on jotain vikaa strategiassa.
tärkeintä on verrata sivustoliikennettä muihin toimenpiteisiin. Vertaamalla sivuston liikennettä markkinointi johtaa, voit arvioida tehokkuutta markkinoinnin toimia ja niiden vaikutusta yrityksesi ROI.
miten verkkosivujen Liikenne lasketaan Markkinointijohtoihin?
sivustosi liikenne markkinointijohtoon on liideiksi muuttuneiden kävijöiden prosenttiosuus. Voit mitata tämän KPI, sinun täytyy jakaa määrä ainutlaatuisia käyntejä määrä johtaa syntyy samana ajanjaksona. Esimerkiksi, jos sinulla on 1,000 verkkosivuilla kävijä tammikuussa ja 100 uusia johtaa tässä ajassa, se tarkoittaa sivuston liikenne johtaa suhde on 10% muuntokurssi.
Verkkoliikenne markkinointiin = yksilöllisten käyntien määrä tiettynä ajanjaksona / liidien määrä, joka syntyy samana ajanjaksona.
#8 sosiaalisen median ROI
seuranta sosiaalisen median ROI on olennaista arvioida online-markkinoinnin strategian suorituskykyä. Kaikkien sosiaalisen median ponnistelujesi pitäisi olla jäljitettävissä, joten et koskaan yritä todistaa kampanjan arvoa. Kuten väitetään koskevat sivuston liikennetietoja, sosiaalisen median reach on pantava perspektiiviin sen vaikutukset muuntokursseihin ja ROI, saavuttaa optimaalinen markkinointistrategia, joka ylittää tunnetusti tavoite.
Miten lasketaan sosiaalisen median tavoittavuus muuntokursseille?
sosiaalisen median ROI: n laskemiseksi jokaisen kanavan tulot on jaettava niihin kuluneilla menoilla. Käyttämällä dataviz raportointityökalu on plus paremmin ristiviittauksia muihin tietoihin, jotta voidaan tehdä hyvä päätös parantaa strategiaa.
Sosiaalinen media reach to conversion rates = kunkin kanavan tuotot / kullekin kanavalle tehdyt menot
#9 Email marketing open rate ja click through rate
muut markkinoinnin KPI: t, joilla on merkitystä markkinointikampanjoidesi mittaamisessa, ovat postituskampanjan suoritukset. Useita toimenpiteitä tarvitaan yleiskatsauksen postitusstrategia :
- Email open rate
Email open rate on sähköpostikampanjan avanneiden prosenttiosuus. Tämän toimenpiteen avulla voit arvioida sähköpostikohteidesi merkitystä ja tuoda päivänvaloon postituslistasi laadun ja sitoutumisen.
jos haluat laskea sähköpostin avoimien maksujen prosenttiosuuden, sinun on jaettava avatun sähköpostin määrä toimitettujen sähköpostien määrällä ja kerrottava 100: lla.
esimerkiksi, jos toimitat sähköpostin 100 kontaktille, ja se on auki 50 heistä, sähköpostisi avoimuusaste on 50%
Sähköposti open rate = (avatun sähköpostin määrä / toimitettujen sähköpostien määrä) x 100
- klikkaa kautta korko
klikkaa kautta korko on prosenttiosuus ihmisistä, jotka klikkasivat linkkiä sähköpostissa. Tämän toimenpiteen avulla voidaan arvioida call-to-action-tehokkuuttasi. Jos haluat laskea postituskampanjasi klikkausnopeuden, sinun on jaettava linkin klikkausten määrä toimitettujen sähköpostien määrällä ja kerrottava 100: lla.
esimerkiksi, Jos lähetät viestin 100 kontaktille ja 20 heistä klikkaa sähköpostissa olevaa linkkiä, klikkausnopeutesi on 20%.
Click through rate = (linkin klikkausten määrä / toimitettujen sähköpostien määrä) x 100
#10 Napsauta avataksesi koron (CTOR)
napsautus avataksesi koron (CTOR) on täydentävä toimenpide, jolla napsautetaan koron kautta. CTOR vastaa myös niiden sähköpostien suhdetta, joissa käyttäjä klikasi linkkiä, mutta toisin kuin uniikkien avausten määrä. Tämän toimenpiteen avulla voit arvioida sähköpostisi sisällön tehokkuutta!
tämä metriikka lasketaan siten, että uniikkien napsahdusten lukumäärä jaettuna uniikkien avausten lukumäärällä kerrotaan 100: lla. Hyvä teknologiajohtaja vaihtelee 20-30 prosentin välillä.
klikkaa avataksesi rate (CTOR) = uniikkien klikkausten määrä / uniikkien avausten määrä x 100
miten
rakentaa Dashboard
Miten seurata kaikkia niitä markkinoinnin KPI tuntematta hukkua?
markkinoijan vaikeutena on valita kaikki nämä markkinoinnin KPI: t eri työkalujen avulla, jotta niitä voi vertailla ja analysoida. Tämä harjoitus on erittäin aikaa vievä ja vaatii erittäin hyvää tietoa toimenpiteistä, joilla on merkitystä …
tässä dataviz-raportointityökalut ovat erittäin hyödyllisiä! Nämä ohjelmistoratkaisut tarjoavat raportoinnin ja ristiviittausten analysoinnin ainutlaatuisessa ja intuitiivisessa kojelaudassa.
täällä Toucan Tocossa tehtävänämme on kertoa liiketoiminnan Performanssitarinoita interaktiivisen datan ja datan tarinankerronnan kautta! Pienet sovelluksemme ovat liikuteltavia, helppokäyttöisiä, toimintakuntoisia ja helposti asennettavia mihin tahansa tietojärjestelmään.
jos tarvitset apua markkinoinnin KPI: iden seurannassa, olemme täällä sinua varten. Lähetä meille twiitti tai Sähköposti, olemme mielellämme vastata kysymyksiisi!